středa 5. května 2010

Bulovka

Konzultace v Motole mě tedy opravdu neuspokojila... možná měl ten doktor pravdu, možná se nikde nic jiného nedozvím, ale já mu prostě nevěřím, nedokáži přijmout jeho přístup a důvěřovat jeho zkušenostem... podle mě je to hulvát, který neumí jednat s lidmi a já do takové nemocnice nepůjdu...

Díky své neteři a jejím známostem jsem dostala možnost ještě jedné placené konzultace u doktora na Bulovce. Jela jsem tam opravdu s velkou nedůvěrou a obavami, koho potkám, zda zase narazím na nějakého blbce, nebo to zvládnu i bez toho...

Dorazila jsem na Bulovku do soukromé kliniky a byla jsem překvapená tím, že si pak doktor zapamatoval moje jméno a choval se jak z úplně jiné planety. Nikdy jsem nepotkala nikoho tak milého a empatického. Prohlédl si mě, ošahal, přečetl si všechny papíry a pak se se mnou úplně normálně bavil. Probral se mnou všechny možné varianty, upozorňoval mě na výhody a nevýhody a choval se tak krásně! Musím říct, že mi připadal, jako kdyby vypadl z nějakého amerického seriálu ;) a bylo to příjemné, uklidňující a jemu bych se svěřila s čímkoliv...

Shrnutí je takové, že můj nádor je velmi malý a ač by mi doporučoval odebrání celého prsu (z důvodu možného návratu nádoru), tak je částečný výkon úplně dostačující a nejlépe bude doplněn chemoterapií  a ozařováním, čímž by mělo dojít k odstranění nádoru a zamezení recidivy. Plus léky na zabránění jakýchkoliv hormonálních výkyvů - tedy menopauza. Nicméně toto nebude trvat věčně a je možné, že za pár let bych mohla znovu mít děti.

Osobně bych byla i pro odstranění celého prsu, vyhnula bych se ozařování a možné recidivě na stejném prsu, ale bohužel se tady v Čechách dělají rekonstrukce po takovém zákroku až po úplném zhojení a nejdříve za 2-3 roky... a takovou dobu bez jednoho prsa opravdu nepřežiju... možná je to hloupé, ale pokud je tady jiná (stejně dobrá) varianta, tak bych se tomu ráda vyhnula...

Takže se cítím mnohem klidnější a jsem zvědavá na páteční seminář.

Žádné komentáře: