pondělí 10. května 2010

Apolinář

Tak, je to tady, den konzultace u doktora Janouška u Apolináře. U Apolináře jsem byla jednou na monitoru kvůli prvnímu těhotenství, jinak jsem tuto budovu obdivovala zvenku. Jsem strašlivě nervózní.

Trochu bloudím, paní na vrátnici vůbec neví, zda se tady nachází mamologická ambulance a posílá mě na normální ambulance, ale naštěstí můj mozek zafunguje a donaviguje mě za správnou odbočku a tam už čekají jiné ženy na konzultaci. Překvapivě se mi podařilo i na podruhé přemluvit manžela, tak je tady se mnou, neustále telefonuje, přechází a vůbec vypadá, že by nejradši byl někde jinde... ale i tohle mi pomáhá mnohem víc, než kdybych tady seděla sama...

Konečně na nás přichází řada a já zjišťuji, že pana doktora Janouška v nepadnoucím obleku někdo vyměnil za velmi příjemného, pohledného a žertovného pana doktora Janouška v bílém plášti. Neustále nám něco vypráví, vtipkuje a mezitím plánuje operaci, vysvětluje kolik a kde by se mělo vzít. Nakonec se dohadujeme na částečném výkonu s tím, že se bude snažit, abych měla velmi malé jizvy a skryté.

Operace bude probíhat tak, že nejprve mi den předem vpraví co nejblíže nádoru radioaktivní látku, kterou si označí spádovou uzlinu. V den operace už bude spádová uzlina svítit, tak ji vyjmou a pošlou na rozbor, to je tedy jedna jizva v podpaždí. Samotný nádor vezmou z jizvy kolem bradavky, budou brát nádor + několik málo centimetrů na všechny strany. Všechno se pošle na histologii a pak se uvidí, jak dál. Výsledky budou až 14 dní po operaci. Pokud by byla spádová uzlina napadená nádorem, musela bych znovu na operaci a nechat si vzít všechny uzliny, aby se přes ně nešířil nádor dál do těla... zmetek jeden.

Odcházím s papírem, co všechno si mám oběhat za předoperační vyšetření, jakou podprsenku si mám koupit a co si mám vzít s sebou do nemocnice.

Nástup 1. 6. 2010 a operace bude dopoledne 2. 6. 2010. A domu by mě mohli pustit v pátek.

Žádné komentáře: